V šolskem letu 2024/2025 bo šola izvajala naslednje projekte:
MEDNARODNI PROJEKTI
- »TAČKE POMAGAČKE«
Projekt “Tačke Pomagačke” je namenjen spodbujanju čustvenega in socialnega razvoja otrok. Terapevtski pes in njegov vodnik obiskujeta šolo ter sodelujeta v različnih aktivnostih, kot so bralne urice, delavnice za obvladovanje stresa, ure za krepitev pozornost in koncentracijo ter ure socialnih veščin.
Med bralnimi urami otroci s posebnimi potrebami berejo psu, kar jim pomaga premagati strah pred javnim nastopanjem in povečuje samozavest pri branju. Prisotnost psa ustvarja sproščeno in podporno okolje, kar spodbuja otroke k bolj odprti komunikaciji in izražanju čustev. Vse te aktivnosti pomagajo otrokom krepiti pozornost, razvijati čustveno inteligenco, izboljšujejo medsebojne odnose in prispevajo k bolj pozitivnemu učnemu okolju.
Glavni cilji projekta so povečanje motivacije za branje in izboljšanje koncentracije. Psi s svojo naravno ljubeznivostjo in sproščujočo prisotnostjo pomagajo otrokom, da se sprostijo med branjem. Branje pred psom, ki ne sodi, zmanjšuje pritisk in tesnobo, kar spodbuja otroke, da berejo z večjim veseljem in samozavestjo. Otroci, ki imajo težave s koncentracijo, pa se pogosto lažje osredotočijo ob prisotnosti psa, ki deluje kot miren spremljevalec.
Odgovorna oseba: Petra Pasutto
- EKOŠOLA
Program Ekošola je mednarodno uveljavljen program celostne okoljske vzgoje in izobraževanja, namenjen spodbujanju in večanju ozaveščenosti o trajnostnem razvoju med učenci skozi njihov vzgojni in izobraževalni program ter skozi aktivno udejstvovanje v lokalni skupnosti in širše. Temelji na metodologiji 7 korakov, ki je primerljiv z okoljskim standardom kakovosti ISO 14001. Predstavlja postopek dela posamezne ustanove, da pridobi oziroma ohrani t. i. zeleno zastavo kot najvišje priznanje oziroma prepoznavni znak, da spada v mednarodni program Ekošola.
Namenjen je učencem od 1. do 9. razreda.
Odgovorna oseba: Ana Borota Šraj
- ZDRAVA ŠOLA
V šolskem letu 2024/2025 bo šola sodelovala v slovenski mreži zdravih šol, ki je članica Evropske mreže zdravih šol. Zdrave šole so šole, ki zavestno, načrtno in usmerjeno promovirajo zdravje. V okviru projekta želimo celostno pristopiti k zdravju z različnimi dejavnostmi, ki so usmerjene v zdrav življenjski slog. Usmerili se bomo predvsem na naslednja področja: medsebojni odnosi, zdrava prehrana, gibanje, duševno zdravje, zdrava spolnost, preprečevanje nasilja in rabe alkohola, tobaka ter drugih psihoaktivnih snovi.
V šolskem letu 2024/2025 bo rdeča nit »PREPREČEVANJE NASILJA«.
Odgovorna oseba: Brigita Strle
- KROKUS
Projekt Krokus je namenjen ohranjanju spomina na 1,5 milijona judovskih otrok, umrlih v holokavstu, in na tisoče drugih otrok, žrtev nacističnih grozodejstev.
Nastal je na Irskem, na pobudo združenja HETI (Holocaust Education Trust Ireland). Iz leta v leto je vključenih vedno več mladih, iz vedno več različnih evropskih držav. Združenje mladim od desetega leta dalje podarja čebulice rumenih krokusov (žafranov), da jih posadijo in ohranjajo spomin.
Rumeni cvetovi krokusa ali žafrana spominjajo na Davidovo zvezdo, ki so jo bili Judje prisiljeni nositi pod nacistično oblastjo. Rastlina cveti proti koncu januarja, v času mednarodnega dneva spomina na žrtve holokavsta, ki je 27. januarja. Cilj in želja je, da bi v bližnji prihodnosti cvetelo več kot 1,5 milijona žafranov.
S sodelovanjem v projektu Krokus se mladi seznanijo s tematiko holokavsta, prav tako pa ozavestijo nevarnost rasizma in vse oblike predsodkov in diskriminacije. Spoznajo pomen vključevanja in spoštovanja vseh ljudi, ne glede na njihovo etnično pripadnost, motnje v duševnem ali telesnem razvoju, spolno usmerjenost ali versko prepričanje.
Odgovorna oseba: Petra Trošt
PROJEKTI NA DRŽAVNI RAVNI
- »RASTEM S KNJIGO«
»Rastem s knjigo« je nacionalni projekt spodbujanja bralne kulture. Z njim skušamo osnovnošolce motivirati za branje mladinskega leposlovja slovenskih avtorjev ter jih spodbuditi k obiskovanju splošnih knjižnic.
Cilji nacionalnega projekta »Rastem s knjigo« so:
- spodbujati dostopnost kakovostnega in izvirnega slovenskega mladinskega leposlovja,
- promovirati vrhunske domače ustvarjalce mladinskega leposlovja,
- spodbujati bralno motivacijo šolarjev in njihov obisk splošnih knjižnic,
- motivirati založnike za večje vključevanje sodobnih slovenskih piscev v založniške programe za mladino ter povečevanje deleža izdanega izvirnega slovenskega mladinskega leposlovja.
Vsi sedmošolci prejmejo vsak svoj izvod izbrane knjige ob posebej za to priložnost organiziranem obisku najbližje splošne knjižnice, ki je vključen v letni delovni načrt slovenskih osnovnih in srednjih šol.
Odgovorna oseba: Valentina Bradaš Turk
- VARNO S SONCEM
Program VARNO S SONCEM je usmerjen k seznanjanju ciljne populacije o škodljivih posledicah delovanja sončnih žarkov in ukrepih s katerimi lahko nastanek teh posledic učinkovito preprečimo oz. zmanjšamo. Vizija programa je doseči spremembo v odnosu populacije do sonca. Želimo, da bi čim širši krog populacije dosledno upošteval in izvajal samozaščitne ukrepe v smislu zaščite pred delovanjem sončnih žarkov. S tem bi dolgoročno doprinesli k ustavitvi naraščanja kožnega raka v Sloveniji (predvsem melanomskega tipa).
Cilji projekta:
- otrok spoznava, da na njegovo zdravje vpliva okolje in on sam,
- otrok spoznava in odkriva pojav sonca in si oblikuje razvojno primerno predstavo o njem,
- otrok odkriva in spoznava lastnosti sončnih žarkov, svetlobe, toplote, zdravju koristnih in škodljivih posledic,
- otrok spoznava, kako se lahko obvaruje pred škodljivimi vplivi sonca,
- ozaveščanje dejavnikov tveganja,
- promocija zdravega načina življenja.
Projekt je namenjen učencem od 1. do 5. razreda osnovne šole.
Koordinator: Gregor Vidmar
- ŠOLSKA SHEMA
Šolska shema je ukrep skupne kmetijske politike EU, ki otrokom v osnovni šoli in zavodih za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami zagotavlja brezplačen dodatni obrok sadja in zelenjave ter mleka in mlečnih izdelkov. Obvezni spremljevalni izobraževalni ukrepi povezujejo otroke s kmetijstvom in spodbujajo zdravo prehranjevanje.
Šola bo tudi v letu 2024/25 sodelovala v evropskem »Sistemu razdeljevanja sadja in zelenjave ter mleka v šolah« s finančno podporo Evropske unije. S projektom želimo učencem približati pomen rednega uživanja sadja in zelenjave ter povečati poseganje po sadju in zelenjavi, ki je pridelana v lokalnem okolju in pomen mleka za rast in razvoj. Z izvedbo projekta nudimo podporo domačim proizvajalcem.
Promocijske aktivnosti, ki jih načrtujemo je izdelava plakata za jedilnico, obvestilo za oglasno desko v pritličju šole, predstavitev projekta SŠS na spletni strani šole, predstavitev projekta na roditeljskih sestankih, načrtovanje promocijskih aktivnosti z dobavitelji.
Odgovorna oseba: Tatjana Dominić Radivojević
- SLOVENSKI TRADICIONALNI ZAJTRK
Projekt Tradicionalni slovenski zajtrk, ki ga priporoča Ministrstvo za zdravje, spodbuja zdrave prehranjevalne navade. Zajtrk je brez dvoma eden od ključnih obrokov vsakodnevne prehrane, ki nas oskrbi s potrebno energijo za umske kot tudi fizične vsakodnevne napore. Ker otroci pogosto opuščajo zajtrk, kar je še izrazitejše v najstniškem obdobju, ministrstvo za zdravje v projektu vidi priložnost za opozarjanje o pomenu rednega zajtrkovanja, kot tudi spodbudo k zajtrkovanju otrok kot tudi odraslih.
V šolskem letu 2024/2025 se bomo aktivno vključili v obeleževanje tedna slovenske hrane in izvedli projekt Tradicionalni slovenski zajtrk. Teden slovenske hrane je na pobudo stanovskih organizacij kmetov, zadrug in čebelarjev razglasila Vlada Republike Slovenije konec lanskega leta. S sklepom o njegovi razglasitvi je vlada nadomestila obeleževanje dosedanjega dneva slovenske hrane. Prvi teden slovenske hrane po njegovi uradni razglasitvi bo tako potekal od 11. do 17. novembra 2024. V tednu slovenske hrane bomo,15. novembra 2024, obeležili štirinajstič. Letošnja osrednja tema je zajtrk kot celota. Vse načrtovane aktivnosti bodo povezane s sloganom »Tradicionalni slovenski zajtrk – moj naj zajtrk!«.
V tednu slovenske hrane bomo v šolski jedilnik vključili tradicionalne slovenske jedi iz lokalno pridelanih sestavin in pri tem uporabili recepte iz e-knjige Recepti z okusi Slovenije.
Odgovorna oseba: Tatjana Dominić Radivojević
- ŠPORTNI PROGRAM KRPAN
Cilj projekta je razvijati osnovne motorične sposobnosti učencev. Naloge predstavljajo dopolnilo športne vzgoje in bogatijo vseživljenjsko znanje z raznovrstnimi športnimi vsebinami v vseh letnih časih. Učenci od 4. do 6. razreda prejmejo bronasto, srebrno, zlato priznanje za opravljene naloge.
Program Krpan bogati šolsko športno vzgojo z dodatnimi motivacijskimi prijemi, hkrati pa odpira prostor za tiste športne vsebine, ki se navadno na rednih urah ne morejo udejanjati.
Odgovorna oseba: Brigita Strle, Darja Frančeškin, Gregor Vidmar
- ŠPORTNI PROGRAM ZLATI SONČEK
Cilj projekta:
- obogatiti program redne gibalne športne vzgoje s sodobnimi športnimi vsebinami,
- s privlačnimi vsebinami, privlačno likovno podobo in privlačnim načinom izvedbe motivirati kar največ otrok za šport,
- naučiti učence novih spretnosti.
Športni program Zlati sonček je namenjen našim najmlajšim, starim 6 do 8 let. Namen programa je najmlajše motivirati za gibalno dejavnost predvsem pa v njih vzpodbuditi željo, potrebo, navado po športni igrivosti v vseh starostnih obdobjih. Notranje in zunanje spodbude lahko okrepijo notranjo željo po športnem udejstvovanju.
Sodobni način življenja zahteva, da namenimo več pozornosti ustrezni količini gibalnih vsebin v osnovni šoli. Največ pozornosti naj bo namenjeno igri in vadbi, ki naj bo prijetna in prilagojena otroku.
Odgovorna oseba: Brigita Strle, razredniki
- PROSTOVOLJSTVO
Prostovoljstvo v osnovnih šolah je organizirana aktivnost, kjer učenci prostovoljno sodelujejo pri različnih dejavnostih z namenom pomagati drugim, pridobivati nove izkušnje, razvijati socialne veščine ter krepiti občutek odgovornosti in solidarnosti. Te dejavnosti omogočajo učencem, da aktivno sodelujejo v skupnosti, razvijajo empatijo in razumevanje ter krepijo medsebojne odnose. Prostovoljstvo v osnovnih šolah ne le krepi skupnost in izboljšuje šolsko okolje, temveč tudi omogoča učencem, da razvijajo pomembne veščine in vrednote.
Aktivnosti, osredotočene na medsebojno pomoč, še posebej prispevajo k ustvarjanju povezanosti in solidarnosti med učenci, kar pozitivno vpliva na njihovo osebno rast in uspeh v šoli.
Odgovorni osebi: Petra Pasutto, Katja Tavčar Jermančič
Dejavnosti:
DEJAVNOST | OPIS | CILJ |
MEDVRSTNIŠKA POMOČ PRI UČENJU | Starejši učenci pomagajo mlajšim pri domačih nalogah, pripravi na teste ali razumevanju težjih učnih snovi. | Izboljšati učni uspeh, razvijati občutek odgovornosti pri starejših učencih, zmanjšati strah in stres mlajših učencev pred šolskimi obveznostmi. |
BRANJE MLAJŠIM UČENCEM | Starejši učenci berejo pravljice in zgodbe mlajšim učencem, bodisi v okviru knjižničnih ur bodisi v času podaljšanega bivanja. | Spodbujanje bralne kulture, krepitev vezi med učenci različnih starosti, izboljšanje bralnih veščin pri obeh skupinah. |
POMOČ UČENCEM TUJCEM PRI UČENJU JEZIKA | Učenci pomagajo učencem tujcem pri učenju in izboljšanju znanja jezika (slovenščine). Učenci berejo zgodbe, rešujejo jezikovne naloge, se pogovarjajo o vsakdanjih temah in skozi igro učijo novih besed. | Izboljšanje jezikovnih spretnosti in posledično izboljšanje učnega uspeha, spodbujanje socialne integracije. |
ORGANIZACIJA DOGODKOV IN DELAVNIC | Prostovoljci pomagajo pri organizaciji različnih šolskih dogodkov, kot so dobrodelne prireditve, športni dnevi, umetniške delavnice ipd. | Razvoj organizacijskih in vodstvenih sposobnosti, spodbujanje timskega dela, vključevanje vseh učencev v šolsko življenje. |
DRUŽENJE Z VRSTNIKI S POSEBNIMI POTREBAMI | Prostovoljci se družijo, igrajo in učijo skupaj z vrstniki s posebnimi potrebami, jim pomagajo pri vsakdanjih dejavnostih ter jih podpirajo. | Povečevanje empatije, spodbujanje inkluzivnosti, razvijanje socialnih in komunikacijskih veščin. |
UČNE URE NARAVOSLOVJA | Starejši učenci pripravijo in izvedejo preproste naravoslovne eksperimente za mlajše učence. Razložijo naravne pojave in odgovarjajo na vprašanja. | Povečanje zanimanja za naravoslovje, spodbujanje radovednosti, krepitev komunikacijskih in pedagoških spretnosti starejših učencev. |
ŠPORTNE DELAVNICE | Starejši učenci organizirajo in vodijo športne igre ali aktivnosti za mlajše učence, kot so nogomet, košarka ali atletika. | Spodbujanje telesne dejavnosti, razvoj timskega duha, izboljšanje telesne kondicije, učenje fair play-a. |
USTVARJALNE DELAVNICE | Starejši učenci vodijo delavnice, kjer skupaj z mlajšimi učenci ustvarjajo umetniške projekte, kot so risanje, slikanje, izdelava mask ali ročnih del. | Spodbujanje ustvarjalnosti, razvijanje motoričnih spretnosti, krepitev medgeneracijskih vezi. |
DRUŽABNE IGRE IN LOGIČNE UGANKE | Starejši učenci se igrajo družabne igre ali rešujejo logične uganke z mlajšimi učenci, kar lahko vključuje šah, družabne igre, sestavljanke ali sudoku. | Spodbujanje logičnega mišljenja, izboljšanje socialnih veščin, razvijanje strateškega razmišljanja. |
OKOLJSKE AKCIJE | Starejši učenci organizirajo in vodijo ekološke projekte, kot so čiščenje šolskega dvorišča, sajenje dreves ali ustvarjanje kompostnika. | Spodbujanje okoljskega zavedanja, učenje pomembnosti skrbi za okolje, razvijanje organizacijskih spretnosti. |