ODKRIVANJE IN DELO Z NADARJENIMI UČENCI
Nadarjeni učenci so učenci, ki izkazujejo visoko nadpovprečne intelektualne sposobnosti ali visoko nadpovprečne učne rezultate na posameznih učnih področjih, v umetnosti ali športu. Šola tem učencem v skladu z 11. členom Zakona o osnovni šoli zagotavlja ustrezne pogoje za vzgojo in izobraževanje tako, da jim prilagodi vsebine, metode in oblike dela ter jim spodbuja k vključitvi v dodatni pouk ter druge oblike skupinskega dela.
V osnovni šoli sledimo konceptu Odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli, ki ga je sprejel Strokovni svet RS za splošno izobraževanje februarja 1999.
ODKRIVANJE NADARJENIH UČENCEV
1. Evidentiranje nadarjenih učencev
Evidentiranje nadarjenih učencev poteka najbolj zgodaj ob koncu 5. razreda (ali kasneje) na osnovi učiteljevega poznavanja učencev in njegovega pisnega mnenja. Sledi seznanitev staršev z nadaljnjimi postopki ter soglasja za izvedbo postopka identifikacije. Evidentirane nadarjene učence potrdi oddelčni učiteljski zbor na redni seji ali ocenjevalni konferenci, načeloma ob koncu šolskega leta.
2. Identifikacija nadarjenih učencev
Identifikacija nadarjenih učencev se izvaja najbolj zgodaj v 6. razredu (ali kasneje).
Vključuje tri kriterije:
- ocenjevalno lestvico nadarjenosti (izpolnjujejo učitelji, ki učenca poučujejo);
- test intelektualnih sposobnosti in
- test ustvarjalnosti (testiranje izvede psiholog na šoli).
Učenec je identificiran kot nadarjen učenec, če po enem kriteriju dosega visoko nadpovprečen rezultat.
Ugotovitev o tem, da je učenec prepoznan za nadarjenega, potrdi oddelčni učiteljski zbor.
3. Seznanitev staršev
Svetovalna služba pisno seznani starše, da je bil njihov otrok spoznan za nadarjenega ter pridobi soglasje za nadaljnje delo z otrokom.
DELO Z NADARJENIMI UČENCI
Delo z nadarjenimi učenci poteka na osnovi individualiziranega programa dela, ki ga razrednik/svetovalna služba v sodelovanju z učitelji pripravi za vsakega nadarjenega učenca. Pri tem sodelujejo tudi starši in učenec.
Delo z nadarjenimi učenci lahko poteka na več načinov:
- kot prilagoditev vzgojno-izobraževalnega dela v okviru pouka (notranja diferenciacija)
- v obliki raznih dejavnosti, pri katerih učenec sodeluje (dodatni pouk, interesne dejavnosti, izbirni predmeti, tekmovanja, tabori, tematske delavnice, ogledi in obiski).